Filmnörd!


Jag har ju skrivit innan om lite filmer och så jag sett men tänkte att jag skulle göra mig en kategori på det området. Som de flesta vet är jag ju lite utav en filmnörd och vet en del inom området. Nu när Oscarsgalan är runt hörnan och en del av de filmerna har jag ju sett tänkte jag dela med mig av mina åsikter angående filmen. Sen om ni är intresserade av mina åsikter eller ej är ju er ensak.

Filmen Black Swan är ju en av filmerna som är nominerad i år bla för Bästa film, Bästa regi (Darren Aronofsky) och bästa kvinnliga huvudroll (Natalie Portman). Den är klassad som en psykologisk thriller.
Fimen handlar om Natalies karaktär som är en ung kvinna som dansar ballett och får sin livs största roll i den klassiska balletten Svansjön. För dom som inte vet historien är det lite kort och gott: Prinsessa blir förvandlad till en svan, Vill ha sin prins, trollkarlen förvandlar sin dotter som är den svarta svanen som förför prinsen, Prinsen och trollkarlen slåss och prinsen vinner och får sin vita svan. The End (typ).
Självklart är denna historia riktad om hur hon tränas inför rollen och börjar bli misstänksam mot en annan tjej som spelas av Mila Kunis.  Hon börjar förlora sig själv in i rollen mer och mer allt efter filmens gång.

Jag tycker att denna filmen är definitivt värd att se. Den är intressant och man får sina ouch, ooh, iih känslor lite här och där. Natalie Portman är en talangfull skådespelerska och har ganska många tunga roller bakom sig redan. Darren Aronofsky som regissör har bla gjort filmer som A Requiem for a dream, The fountain och The Wrestler. Som de flesta regissörer har han sitt sätt att framföra sitt budskap på.




Denna filmen får av mig:

av 5 möjliga.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0